Omschrijving
De Kathmandu Hybrid heeft een verdiende reputatie van veelzijdigheid, degelijkheid en comfort. Er stond dus nogal wat op het spel toen we onze constructeurs de opdracht gaven een nieuwe Kathmandu Hybrid rond de nieuwe Bosch CX aandrijflijn van de vierde generatie te ontwikkelen. Aan de andere kant – Bosch maakt het ons niet moeilijk. Immers, hun nieuwe aandrijflijn is veel lichter en compacter dan z’n voorganger. Centraal in het frameontwerp staat ons Modular Battery System. De motorophanging en batterijhouder van de Kathmandu Hybrid worden daarbij als een geheel gegoten. Gravity-casting noemen we dit geavanceerde procede. Het levert een sterkere en stijvere constructie op, terwijl tegelijkertijd gewicht bespaard wordt. En, misschien nog wel belangrijker, het positioneert de krachtige Bosch motor en de accu op precies de juiste plaats in het frame om de rijkwaliteiten te optimaliseren. Bovendien is er zo weer plek op de onderbuis voor een bidonhouder. En plek voor een accu met een nog grotere capaciteit dan de standaard accu, mocht je daar behoefte aan hebben. Uiteraard lopen alle kabels binnendoor. Voor het mooi, maar ook omdat zo de kabels schoon en droog blijven, voor soepel schakelen. En wat dacht je van de geïntegreerde bagagedrager? Last-but-not-least: we hebben het frame zo ontworpen, dat er nu een voorvork met 100 mm veerweg in past. Rijd je zomaar onverstoorbaar over een keienpad. Nog nooit was een Kathmandu Hybrid zo veelzijdig. Zoals iedere ervaren vakantiefietser kan beamen: schoonheid zit in de details.
Wat je ook zoekt in een hybride toerfiets, je vindt het in de gloednieuwe Kathmandu Hybrid EXC. Het nieuwe frame is geïnspireerd op dat van onze hybride mountainbikes, inclusief slanke belijning, modulaire accusysteem en een motorbehuizing die zo klein is, dat het moeilijk is om te geloven dat er überhaupt een motor aan boord is. Toch is die er. De Bosch CX aandrijflijn van de vierde generatie is echter ongekend veel compacter (en lichter) dan z’n voorganger. Natuurlijk heeft dit frame alle genadeloze proeven die we er in ons testlab op uitgevoerd hebben moeiteloos doorstaan. En tijdens proefritten in de echte wereld bleek het lage zwaartepunt een schot in de roos. De Kathmandu Hybrid EXC is levendig en laat zich intuïtief van richting veranderen, maar zonder in te boeten op stabiliteit en koersvastheid, zelfs niet met bagagetassen aan de in het frame geïntegreerde Carrier 2.0 bagagedrager. Je kunt kiezen uit twee accu’s. 500 Wh voor dagelijks gebruik, 625 Wh als je kilometers gaat vreten. Welke je ook neemt, je kunt ze opladen zonder de accu uit het frame te halen. Wel zo praktisch. Met de 1x11 aandrijflijn van Shimano is altijd een passend verzet voorhanden, hoe steil de heuvel ook is. De fiets wordt afgerond met krachtige schijfremmen, lange spatborden, een stevige achterstandaard en geïntegreerde verlichting, zodat je het hele jaar door lekker kunt trappen. Ook nieuw: we hebben het frame zo ontworpen, dat er een voorvork met 100 mm veerweg in past. In combinatie met de verende zadelpen is comfort gegarandeerd, ook al vanwege de volumineuze en extra sterke Schwalbe e-bike banden. Dus wat je ook gaat doen – werk, weekendje weg, verre reis – van de Kathmandu Hybrid EXC kun op aan. Fijn gevoel is dat.
Deze fiets is voorzien van een 500 wh accu en heeft slechts 2500 km gelopen
De Kathmandu Hybrid heeft een verdiende reputatie van veelzijdigheid, degelijkheid en comfort. Er stond dus nogal wat op het spel toen we onze constructeurs de opdracht gaven een nieuwe Kathmandu Hybrid rond de nieuwe Bosch CX aandrijflijn van de vierde generatie te ontwikkelen. Aan de andere kant – Bosch maakt het ons niet moeilijk. Immers, hun nieuwe aandrijflijn is veel lichter en compacter dan z’n voorganger. Centraal in het frameontwerp staat ons Modular Battery System. De motorophanging en batterijhouder van de Kathmandu Hybrid worden daarbij als een geheel gegoten. Gravity-casting noemen we dit geavanceerde procede. Het levert een sterkere en stijvere constructie op, terwijl tegelijkertijd gewicht bespaard wordt. En, misschien nog wel belangrijker, het positioneert de krachtige Bosch motor en de accu op precies de juiste plaats in het frame om de rijkwaliteiten te optimaliseren. Bovendien is er zo weer plek op de onderbuis voor een bidonhouder. En plek voor een accu met een nog grotere capaciteit dan de standaard accu, mocht je daar behoefte aan hebben. Uiteraard lopen alle kabels binnendoor. Voor het mooi, maar ook omdat zo de kabels schoon en droog blijven, voor soepel schakelen. En wat dacht je van de geïntegreerde bagagedrager? Last-but-not-least: we hebben het frame zo ontworpen, dat er nu een voorvork met 100 mm veerweg in past. Rijd je zomaar onverstoorbaar over een keienpad. Nog nooit was een Kathmandu Hybrid zo veelzijdig. Zoals iedere ervaren vakantiefietser kan beamen: schoonheid zit in de details.
Wat je ook zoekt in een hybride toerfiets, je vindt het in de gloednieuwe Kathmandu Hybrid EXC. Het nieuwe frame is geïnspireerd op dat van onze hybride mountainbikes, inclusief slanke belijning, modulaire accusysteem en een motorbehuizing die zo klein is, dat het moeilijk is om te geloven dat er überhaupt een motor aan boord is. Toch is die er. De Bosch CX aandrijflijn van de vierde generatie is echter ongekend veel compacter (en lichter) dan z’n voorganger. Natuurlijk heeft dit frame alle genadeloze proeven die we er in ons testlab op uitgevoerd hebben moeiteloos doorstaan. En tijdens proefritten in de echte wereld bleek het lage zwaartepunt een schot in de roos. De Kathmandu Hybrid EXC is levendig en laat zich intuïtief van richting veranderen, maar zonder in te boeten op stabiliteit en koersvastheid, zelfs niet met bagagetassen aan de in het frame geïntegreerde Carrier 2.0 bagagedrager. Je kunt kiezen uit twee accu’s. 500 Wh voor dagelijks gebruik, 625 Wh als je kilometers gaat vreten. Welke je ook neemt, je kunt ze opladen zonder de accu uit het frame te halen. Wel zo praktisch. Met de 1x11 aandrijflijn van Shimano is altijd een passend verzet voorhanden, hoe steil de heuvel ook is. De fiets wordt afgerond met krachtige schijfremmen, lange spatborden, een stevige achterstandaard en geïntegreerde verlichting, zodat je het hele jaar door lekker kunt trappen. Ook nieuw: we hebben het frame zo ontworpen, dat er een voorvork met 100 mm veerweg in past. In combinatie met de verende zadelpen is comfort gegarandeerd, ook al vanwege de volumineuze en extra sterke Schwalbe e-bike banden. Dus wat je ook gaat doen – werk, weekendje weg, verre reis – van de Kathmandu Hybrid EXC kun op aan. Fijn gevoel is dat.
Deze fiets is voorzien van een 500 wh accu en heeft slechts 2500 km gelopen
Omschrijving
De Kathmandu Hybrid heeft een verdiende reputatie van veelzijdigheid, degelijkheid en comfort. Er stond dus nogal wat op het spel toen we onze constructeurs de opdracht gaven een nieuwe Kathmandu Hybrid rond de nieuwe Bosch CX aandrijflijn van de vierde generatie te ontwikkelen. Aan de andere kant – Bosch maakt het ons niet moeilijk. Immers, hun nieuwe aandrijflijn is veel lichter en compacter dan z’n voorganger. Centraal in het frameontwerp staat ons Modular Battery System. De motorophanging en batterijhouder van de Kathmandu Hybrid worden daarbij als een geheel gegoten. Gravity-casting noemen we dit geavanceerde procede. Het levert een sterkere en stijvere constructie op, terwijl tegelijkertijd gewicht bespaard wordt. En, misschien nog wel belangrijker, het positioneert de krachtige Bosch motor en de accu op precies de juiste plaats in het frame om de rijkwaliteiten te optimaliseren. Bovendien is er zo weer plek op de onderbuis voor een bidonhouder. En plek voor een accu met een nog grotere capaciteit dan de standaard accu, mocht je daar behoefte aan hebben. Uiteraard lopen alle kabels binnendoor. Voor het mooi, maar ook omdat zo de kabels schoon en droog blijven, voor soepel schakelen. En wat dacht je van de geïntegreerde bagagedrager? Last-but-not-least: we hebben het frame zo ontworpen, dat er nu een voorvork met 100 mm veerweg in past. Rijd je zomaar onverstoorbaar over een keienpad. Nog nooit was een Kathmandu Hybrid zo veelzijdig. Zoals iedere ervaren vakantiefietser kan beamen: schoonheid zit in de details.
Wat je ook zoekt in een hybride toerfiets, je vindt het in de gloednieuwe Kathmandu Hybrid EXC. Het nieuwe frame is geïnspireerd op dat van onze hybride mountainbikes, inclusief slanke belijning, modulaire accusysteem en een motorbehuizing die zo klein is, dat het moeilijk is om te geloven dat er überhaupt een motor aan boord is. Toch is die er. De Bosch CX aandrijflijn van de vierde generatie is echter ongekend veel compacter (en lichter) dan z’n voorganger. Natuurlijk heeft dit frame alle genadeloze proeven die we er in ons testlab op uitgevoerd hebben moeiteloos doorstaan. En tijdens proefritten in de echte wereld bleek het lage zwaartepunt een schot in de roos. De Kathmandu Hybrid EXC is levendig en laat zich intuïtief van richting veranderen, maar zonder in te boeten op stabiliteit en koersvastheid, zelfs niet met bagagetassen aan de in het frame geïntegreerde Carrier 2.0 bagagedrager. Je kunt kiezen uit twee accu’s. 500 Wh voor dagelijks gebruik, 625 Wh als je kilometers gaat vreten. Welke je ook neemt, je kunt ze opladen zonder de accu uit het frame te halen. Wel zo praktisch. Met de 1x11 aandrijflijn van Shimano is altijd een passend verzet voorhanden, hoe steil de heuvel ook is. De fiets wordt afgerond met krachtige schijfremmen, lange spatborden, een stevige achterstandaard en geïntegreerde verlichting, zodat je het hele jaar door lekker kunt trappen. Ook nieuw: we hebben het frame zo ontworpen, dat er een voorvork met 100 mm veerweg in past. In combinatie met de verende zadelpen is comfort gegarandeerd, ook al vanwege de volumineuze en extra sterke Schwalbe e-bike banden. Dus wat je ook gaat doen – werk, weekendje weg, verre reis – van de Kathmandu Hybrid EXC kun op aan. Fijn gevoel is dat.
Deze fiets is voorzien van een 500 wh accu en heeft slechts 2500 km gelopen