Omschrijving
Basis voor iedere Ednine VHE+ e-MTB is een full carbon monocoque frame dat gebouwd wordt door het Japanse Mitsubishi. Het hardtail frame weegt slechts 1690 gram en dient als basis voor de eveneens Japanse Shimano E-8000 Steps-motor en Shimano geïntegreerde accu. Doordat Ednine zijn e-MTB met een lage bracket bouwt – de VHE+ 27.5+ heeft met 3.0” dikke Vittoria-banden een brackethoogte van slechts 30 cm – ligt het zwaartepunt van de Ednine erg laag. Naast de lage bracket staat de VHE+ ook bekend om zijn extreem korte liggende achtervork en korte wielbasis. De liggende achtervork telt slechts 44 cm, en ook de wielbasis is met 110,9 cm erg kort. In combinatie met een steile balhoofdhoek van 73° en een zitbuishoek van 74° ontstaat een moderne ‘old school’ e-MTB met een levendig stuurkarakter en wendbaar frame. Om het geheel qua afmontage nog iets exotischer te maken, werd eveneens een Shimano Deore XT Di2-schakeling toegepast om razendsnel en trefzeker van versnelling te kunnen wisselen. ‘Last but not least’ is het goed om te weten dat Shimano als enige fabrikant zijn motor boven de 25 km/u volledig loskoppelt van de aandrijving, zodat boven deze snelheid zonder tegenwerking van de motor op eigen kracht harder kan worden gefietst. Naast alle Japanse onderdelen is de Belgische fabrikant erin geslaagd om met Fox-vering en FSA-onderdelen de Ednine VHE+ 27.5+ verder super chique af te bouwen.
Dit betreft een overjarig model
Basis voor iedere Ednine VHE+ e-MTB is een full carbon monocoque frame dat gebouwd wordt door het Japanse Mitsubishi. Het hardtail frame weegt slechts 1690 gram en dient als basis voor de eveneens Japanse Shimano E-8000 Steps-motor en Shimano geïntegreerde accu. Doordat Ednine zijn e-MTB met een lage bracket bouwt – de VHE+ 27.5+ heeft met 3.0” dikke Vittoria-banden een brackethoogte van slechts 30 cm – ligt het zwaartepunt van de Ednine erg laag. Naast de lage bracket staat de VHE+ ook bekend om zijn extreem korte liggende achtervork en korte wielbasis. De liggende achtervork telt slechts 44 cm, en ook de wielbasis is met 110,9 cm erg kort. In combinatie met een steile balhoofdhoek van 73° en een zitbuishoek van 74° ontstaat een moderne ‘old school’ e-MTB met een levendig stuurkarakter en wendbaar frame. Om het geheel qua afmontage nog iets exotischer te maken, werd eveneens een Shimano Deore XT Di2-schakeling toegepast om razendsnel en trefzeker van versnelling te kunnen wisselen. ‘Last but not least’ is het goed om te weten dat Shimano als enige fabrikant zijn motor boven de 25 km/u volledig loskoppelt van de aandrijving, zodat boven deze snelheid zonder tegenwerking van de motor op eigen kracht harder kan worden gefietst. Naast alle Japanse onderdelen is de Belgische fabrikant erin geslaagd om met Fox-vering en FSA-onderdelen de Ednine VHE+ 27.5+ verder super chique af te bouwen.
Dit betreft een overjarig model
Omschrijving
Basis voor iedere Ednine VHE+ e-MTB is een full carbon monocoque frame dat gebouwd wordt door het Japanse Mitsubishi. Het hardtail frame weegt slechts 1690 gram en dient als basis voor de eveneens Japanse Shimano E-8000 Steps-motor en Shimano geïntegreerde accu. Doordat Ednine zijn e-MTB met een lage bracket bouwt – de VHE+ 27.5+ heeft met 3.0” dikke Vittoria-banden een brackethoogte van slechts 30 cm – ligt het zwaartepunt van de Ednine erg laag. Naast de lage bracket staat de VHE+ ook bekend om zijn extreem korte liggende achtervork en korte wielbasis. De liggende achtervork telt slechts 44 cm, en ook de wielbasis is met 110,9 cm erg kort. In combinatie met een steile balhoofdhoek van 73° en een zitbuishoek van 74° ontstaat een moderne ‘old school’ e-MTB met een levendig stuurkarakter en wendbaar frame. Om het geheel qua afmontage nog iets exotischer te maken, werd eveneens een Shimano Deore XT Di2-schakeling toegepast om razendsnel en trefzeker van versnelling te kunnen wisselen. ‘Last but not least’ is het goed om te weten dat Shimano als enige fabrikant zijn motor boven de 25 km/u volledig loskoppelt van de aandrijving, zodat boven deze snelheid zonder tegenwerking van de motor op eigen kracht harder kan worden gefietst. Naast alle Japanse onderdelen is de Belgische fabrikant erin geslaagd om met Fox-vering en FSA-onderdelen de Ednine VHE+ 27.5+ verder super chique af te bouwen.
Dit betreft een overjarig model